Thursday 31 March 2016

Migrujeme do MS Azure! (INTRO)



Keď som v januári nastúpil do novej práce, ani vo sne by ma nenapadlo, že už v Marci budem rozhodovať o tak zásadných veciach, ako je migrácia systému do cloudu.

Možno si hovoríte, veď migrácia je bežná vec. To určite áno, väčšinou je to práca seniorov s 20 ročnými skúsenosťami. Ja mám 22 a skúseností podstatne menej. A to, že na mne závisí v nasledujúcich pár dňoch osud firmy a jej 50 plus zamestnancov na mňa pôsobí veľmi strašidelne. Avšak nie len to, je to taká neskutočná motivácia, že si jednoducho neúspech nechcem pripustiť a verím, že túto životnú skúsenosť uchopím tak pevne ako sa len bude dať. Všetko dobre dopadne, to presne si hovorím.

Takže po poriadku a od začiatku.

Naša terajšia infraštruktúra, ktorá sa infraštruktúrov nazvať nedá, pretože je to len loadbalancer ktorý balancuje na jeden server, ktorý je zlým doterajším vývojom preťažený a má hlúpo veľa RAM je zlá. Server je uložený niekde vo Francúzsku a keďže poskytujeme aplikáciu (e-commerce) a produkty už vo viac ako 10 krajinách celej európy, tak jednoducho bolo treba zmenu.

Pojmi ako CDN, či poriadne spracovaná Cache sú teraz veľkou neznámou. Terajší systém je jednoducho harcoded aplikácia poddimenzovaná pre trh, ktorý pokrýva. Takže za mnou prišiel šéf, respektíve - ja za ním, že potrebujeme zmenu. On mi dal voľnú ruku a dôveru, ktorú sa teraz pokúsim nezmariť.

Kontaktoval som kamarátov v Microsofte lebo som vedel, že chcem Azure! Tí nám absolútne najochotnejšie ako sa dá pomohli s Infraštruktúrov. Keďže sietara vo firme nemáme, celú ju navrhli a vytvorili, za čo im patrí moje nevýslovné ĎAKUJEM!

Predomnou je teraz tá ťažšia časť. Upraviť a refactor-núť aplikáciu tak aby na novej infraštruktúre fungovala tak ako má. Nastaviť správne CDN, nastaviť správne cache, zoptimalizovať front end, počet requestov, nastaviť distribuovanie zmien z Git-u na aplikačné servery a podobne. A o tomto budem písať každý deň blog, čo všetko ma pri tomto stretlo. Aké problémy nastali a podobne.

Hneď dnes som riešil prvý problém s CDN, keď som potreboval spraviť aplikáciu bezstavovú a statický obsah (css,js,img..) preniesť do BLOB storage-u na Azure. Nakoľko som opustil zariadenia od Microsoftu a mám MacBook - tak som hľadal BLOB manažéra, ktorý podporuje Azure. Našiel som ich niekoľko a suverénne najlepší (A ZADARMO!) je CyberDuck!

Práca s ním je veľmi jednoduchá, prostredie je pekné a hlavne všetko funguje bezchybne. Dnes som teda začal s jednoduchými vecami a to oddelenie statického obsahu od zdrojákov. Všetko som dnes zvládol, zajtra to začne byť zaujímavejšie, čaká ma refaktoring aplikácie, úprava nastavení v Azure a podobne.

Držte palce!


No comments:

Post a Comment