Tuesday 27 September 2016

Choose your platform

Dĺĺho som nenapísal žiaden blog, a keďže ma múza v poslednej dobe nejak veľmi nekope, tak som sa rozhodol, že napíšem blog, ktorý opíše moje radikálne rozhodnutia na poli platforiem.

Od malička ako asi aj drvivá väčšina z vás, som bol vydaný na pospas Microsoftu a jeho najobľúbenejšej kombinácii Alt, Ctrl a Delete. Roky ubiehali, Windows sa dostával do popredia a teda vychádzali nové verzie.

Prvá verzia, ktorá sa mi dostala ešte ako malému chalanovi bol ešte starý MS-DOS - tá nostalgia, keď si spomeniem ako som spúšťal hry a hľadal v priečinkoch cez Northon Commander ".EXE" súbor aby som to spustil. To som ešte nebol veľmi počítačovo gramotný, takže to s kľudom preskočím.


Druhá verzia bola 95? alebo 98. Neviem si presne spomenúť - vtedy pre mňa high-tech, keď niektorí kamaráti mali len 3.1-ky. Stále som bol aktívny zákazník (aj keď slovo zákazník je smiešne, veď viete ako to chodilo... :D). Potom som sa začal do PC celkom rýpať a prišla verzia 2000 Pro a ME. Opäť raz časy, keď som sa učil ako počítač funguje - skoro 12 rokov dozadu. A teda na margo mladosti som ostal Windowsom verný ďalšie dlhé roky.


Učil som sa ako to všetko skvele funguje, život bez GUI to bolo sci-fi. Potom prišlo obdobie, kedy som na Windows zanevrel a to konkréne keď releasli Windows Vista, a obhliadal som sa po alternatíve. Tak som prišiel k Ubuntu. Inštalácia s grafickým rozhraním... WOW! Pekne všetko fungovalo až do momentu, keď som chcel zapnúť hru, prípadne niečo zeditovať atď... Nepodorované drivery na grafiku. Čisté peklo. Konzola, rovnako tak.

Čas plynul, vyšla 7-mička, a opäť som bol zákazníkom Billa Gatesa. Podľa mňa najlepší windows ever. Tento OS som používal ešte dlhé roky, verzie 8 a 8.1 ma úplne obyšli. Mali ich známi, ja nie. To už sú roky ktoré som venoval vývoju, programovaniu, učeniu sa.


Visual Studio, C#, Visual Basic, DevC++, AVR Studio... Časy skvelé. Neskôr som sa však preorientoval na opensource technológie, nakoľko som videl potenciál vo vývoji webu, a zohnať ASP.NET hosting bolo buď príliš drahé, alebo nemožné. Štart s PHP a potom to prišlo.


Roky som kódil na Windowse. Potom prišla desiatka a úplne znemožnila prácu na mojom najlepšom zariadení ever HP Probook 6360B, ktorý do teraz fičí ako nový. Samozrejme, ako nový by platilo, keby na ňo nie je Windows... Problémy s wifi... hrôza.

Vo februári toho roka som si kúpil ZenBook, a nie hocaký, ten najlepší! Veď najdrahší bude najlepší, najskvelejší a keď ho MS má v reklamách, tak snáď aj kompatibilný. Veľký omyl...

Po mesiaci šiel na reklamáciu, a ani potom nefungoval spoľahlivo. Prišiel čas rozhodnúť sa - nové HP alebo MacBook.


Rozhodol som sa pre Macbook, aj napriek skalnej averzii voči Apple ako značke. Môj život sa stal krajším, jednoduchším a stabilnejším - teda, ten vývojársky život.

Pocit keď všetko funguje, pocit, keď počítač úspíte, prídete domov otvoríte, a do sekundy opäť funguje. Oh ako to mám rád. Všetko defaulne šlape, composer, ssh, bower, brew, redis, git, nginx, atď v konzole - bez najmenšieho zaváhania.

V časoch keď sa všetko zase akosi presúva do konzoly, život bez SSH, SCP a rôznych ďalších utilít si už ani neviem predsaviť. Aj keď sa MS snaží, nejde mu to. Moja práca je rýchlejšia, produkívnejšia a keď som nasratý, tak len na svoj kód a nie nástroj, ktorý mi programovať dovolí.


Momentálne po pol roku s MacBookom môžem s hrdosťou povedať, nič iné nikdy nechcem. To isté platí o iPhone. Po brutálnych sklamaniach so zariadeniami od Nokie, Microsoftu a HTC viem, že radšej si kúpim telefón, ktorý kúpim za 800 EUR a po 5 rokoch ho stále predám za 300 ako telefón, ktorý kúpim za 700 a za rok ho predám ledva za 200. Nehovoriac o fukncionalite, stabilite, aplikáciach.

Chcem nechcem, musím priznať, že Apple ma dostal. Dostal ma detailami, funkčnosťou, synchronizáciou... všeko pracuje ako má. Čo mi však stále bude nesmierne chýbať a žiť bez toho je Ťažšie je Visual Studio... no a Fifa... :D

No comments:

Post a Comment